Als producent en/of retailer ben je altijd op zoek naar nieuwe, innovatieve producten waarmee je jezelf kan onderscheiden van de concurrentie. Alleen een goed product is niet meer voldoende. Als je wil overtuigen tot een aankoop moet je een goed verhaal hebben en toegevoegde waarde bieden. Wij zijn op de hoogte van de actuele trends, hebben een groot netwerk en een innovatief en creatief team, waardoor we op snelle wijze een foodconcept kunnen lanceren.
Met meer dan 30 jaar ervaring hebben we een breed netwerk binnen de foodindustrie en is geen voedingsmiddel vreemd voor ons. We richten ons op zowel het gekoelde, het vriesverse als het snackschap bij retailers en werken in diverse categorieën. Van zuivel tot convenience, van vegetarische producten tot verse soepen en van vis tot snacking. Onder een eigen merk of private label, alles is mogelijk.
De fasen van conceptontwikkeling
Een concept bevat een heel pakket aan onderdelen. Veel mensen hebben goede ideeën, maar weten niet altijd of er wel iemand behoefte heeft aan deze ideeën. Daarom starten wij altijd eerst met onderzoek onder de doelgroep, daarna ontwikkelen we een eerste product waarmee we op pad gaan. Op basis van de feedback die we krijgen van category managers, inkopers en consumenten werken we het product gedetailleerd uit. Hierbij moet gedacht worden aan het complete pakket van USP’s, label, verpakking, maar natuurlijk ook de productinhoud! Zodra het eindproduct klaar is gaan we het nogmaals testen. Is de feedback positief, dan maken we het klaar voor marktintroductie.
Category managment
Ben jij als category manager op zoek naar private label innovaties in je schap? We gaan graag een aantal keer per jaar met je om tafel om de trends in de markt te bespreken. We komen dan direct met voorstellen voor producten, maar natuurlijk zijn we ook benieuwd naar jouw visie voor jouw schap. Als we samen een richting hebben gekozen starten we met de productontwikkeling. Dit houdt in dat we de markt onderzoeken, onze leveranciers benaderen, productiepartners aanschrijven en nadenken over het design en de ontwikkeling van verpakkingen en labels. Daarna kunnen we de producten op onze eigen lijnen
verpakken
. Natuurlijk houden we je tussendoor op de hoogte en testen we samen samples, zodat we dit hele proces kunnen inrichten op basis van de wensen. Mocht je toch net een ander product of een andere verpakking willen, dan kunnen we hier snel in schakelen.
Laat jezelf hieronder inspireren door de concepten die we al ontwikkeld hebben en neem contact met ons op voor meer informatie.
Foodondernemer
Onderstaande concepten zijn eigen ontwikkelingen, maar ook in samenwerking met producenten zorgen we ervoor dat het retail landschap wordt uitgebreid met innovatieve voedingsmiddelen. Als jij als (beginnend) ondernemer jouw product in de schappen wil hebben, maar niet precies weet waar je allemaal rekening mee moet houden, dan kunnen wij je op alle vlakken begeleiden, net waar jij behoefte aan hebt. Ben je bijvoorbeeld op zoek naar een specifieke verpakking, zoek je een leverancier of weet je niet hoe je de logistiek moet aanpakken? Bij ons ben je aan het juiste adres!